Zmierzch kształcenia? Wybrane implikacje pedagogiczne filozofii Leo Straussa i Erica Voegelina

Zmierzch kształcenia? Wybrane implikacje pedagogiczne filozofii Leo Straussa i Erica Voegelina

Nauki społeczne i humanistyczne

Wydawnictwo: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Liczba stron: 179
Rozmiar 1,8 MB
Data premiery: 2017-09-04
Tytuł: Zmierzch kształcenia? Wybrane implikacje pedagogiczne filozofii Leo Straussa i Erica Voegelina
Autor: Rutkowski Jan
Wydawnictwo: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Język wydania: polski
Język oryginału: polski
Liczba stron: 179
Data premiery: 2017-09-04
Rok wydania: 2012
Format: PDF
Liczba urządzeń: bez ograniczeń
Drukowanie: bez ograniczeń
Kopiowanie: bez ograniczeń
Indeks: 22765895

Odwołując się do koncepcji wychowania rozumianego jako ludzka aktywność urzeczywistniająca swą istotę przede wszystkim przez kształcenie, autor stara się odpowiedzieć na pytanie: czy dominujący we współczesnej myśli zachodniej sposób opisu i uzasadniania fundamentalnych pojęć, takich jak istota człowieczeństwa, etyka, państwo, prawo, nie czyni sensowności kształcenia co najmniej trudną, a być może niemożliwą do teoretycznego uzasadnienia? . autor analizuje wybrane uwarunkowania, jakim we współczesnej kulturze zachodniej podlega kształcenie oraz zwraca uwagę na niektóre pedagogiczne implikacje idei tworzących fundament dzisiejszej kultury europejskiej.. Wykazuje, jak pozornie odległe od siebie aspekty naszej rzeczywistości warunkowane są przez dominujące obecnie wizje: człowieczeństwa, etyki i polityki.

Komentarze

Zostaw komentarz